—08 FEB
MARTA IZQUIERDO [lodudo] PRODUCCIÓN

IMAGO-GO

ESTRENA A L’ESTAT ESPANYOL

Vaig néixer a Madrid el 1972. Vaig estudiar Psicologia i Dansa a Madrid, on vaig tenir les meves primeres experiències professionals alternant dansa en discoteques, a Televisió Espanyola i en companyies de dansa contemporània. De l’any 2001 fins el 2007 vaig marxar a treballar a França al Centre Coreogràfic Nacional de Rennes i Bretanya, sota la direcció de Catherine Diverrès, així com de François Verret.
Dirigeixo els meus propis projectes des de 2007 amb la companyia ‘[lodulo] producción’. Els meus darrers projectes artístics tenen en comú un objecte rudimentari i arcaic, el pal: ‘Practice Makes Perfect’ (2017), al voltant de les danses tradicionals catalanes i provençals i ‘IMAGO-GO’ (2018), sobre la figura de la ‘majorette’. ‘IMAGO-GO’ és la primera part d’un tríptic al voltant de comunitats femenines marginals. ‘GUÉRILLÈRES’ (creació 2021) en serà la segona part i ‘ROLL’ (creació 2022), al voltant dels esports sobre rodes, en serà l’última.
Penso les meves activitats pedagògiques com una prolongació del meu treball de creació i des de fa una desena d’anys proposo tallers destinats a ballarins professionals (Extensions) a escoles d’art (ESA, Quimper, ESAD Reims), facultats d’arts i espectacle (Universitat de Rennes 2 i Lyon 2), per a públics escolars (de primària i secundària) o públics no professionals com al Museu del Louvre o als Rencontres Choréographiques de Seine et St.Denis, la CHU de Toulouse i el Cenre de Développement Choréographique de Toulouse. He estat artista associada a Manège de Reims SN el 2018/19 i soc artista associada a L’Animal a l’esquena (Celrà- Girona) fins el 2021.

______

‘IMAGO-GO’ és una peça sobre la ‘majorette’ que es construeix a partir dels seus atributs (vestit, pal, verticalitat) i del seu vocabulari corporal (‘high-stepping’, ‘twirling’, ‘parade’, alineaments, figures geomètriques, cànons, unísons). El seu llenguatge està inserit en el cos dels intèrprets i desenvolupat en contacte amb la seva subjectivitat. La ‘majorette’ es desplaça i s’expressa així en altres codis coreogràfics: els del ballet, la dansa contemporània, la performance i les danses urbanes practicades per les comunitats afroamericanes i queer. Així, hem escrit, amb els ballarins, un homenatge a la força i la gràcia d’aquesta icona popular, una espècie de ficció bastarda i ingènua per a una nit de venjança.

______

Coreografia: Marta Izquierdo Muñoz
Amb: Adeline Fontaine, Fabien Gautier, Éric Martin i Angèle Micaux
Assistència a la coreografia: Éric Martin
Dramatúrgia: Youness Anzane
Escenografia: Alexandre Vilvandre
Regidoria i disseny de llums: Samuel Dosière
Creació sonora: Benoist Bouvot
Vestuari: La Bourette
Coproducció i acompanyament en residència: Centre de Développement Chorégraphique National de Toulouse/Occitanie, La Place de la Danse, La Briqueterie – Centre de Développement Chorégraphique du Val de Marne, L’usine – Centre national des arts de la rue et de l’espace public, Tournefeuille / Toulouse Métropole, Manège, scène nationale- Reims, dispositif TRIDANSE (Citron Jaune – Centre National des Arts de la Rue, Port Saint-Louis du Rhône, Le Vélo Théâtre – Pôle régional de développement culturel, Apt, Le Théâtre Durance – Scène conventionnée, Château Arnoux, Le 3 bis F – Lieu d’arts contemporains, Aix-en-Provence.
“[lodudo] produccion” té el suport de DRAC Occitanie – Ministère de la Culture com a suport a l’estructuració i benefici de l’ajuda del Conseil Régional d’Occitanie, com a part del suport a la creació artística. Marta Izquierdo Muñoz és artista associada a Manège – Scène Nationale en Reims per a la temporada 2018/19 i és artista associada al centre de creació L ‘Animal a l’esquena, (Girona – España) 2017 i 2018.

______

martaizquierdomunoz.com
Facebook

Privacy Preference Center