El laboratori que conclou aquest 23 de novembre amb la presentació oberta s’ha dut a terme a La Visiva del 14 de novembre al mateix dia 23.

En aquest projecte 3 entitats vinculades a la creació escènica contemporània (la Plataforma BIDE, el centre de creació LA VISIVA i el GRANER) proposen a un artista amb un perfil concret: algú que ha desenvolupat una metodologia de treball pròpia i que està interessat en les eines de composició instantània i improvisació al servei de la creació.

Els 3 artistes es trobaran durant 10 dies a l’espai de creació La Visiva, amb l’objectiu de compartir, de la manera que vulguin, la seva metodologia amb els altres participants. Es demana a l’artista fer un exercici de transmissió de coneixements compartint una metodologia de treball desenvolupada al llarg de la seva trajectòria, amb la idea de generar un intercanvi i un diàleg obert i actiu amb altres artistes, que aporti noves visions i lectures de les eines compartides.

Proposem un marc obert i experimental, on la generositat i la curiositat de cada artista es posarà en joc amb la idea de compartir coneixements i inquietuds i alimentar el bagatge artístic individual i col·lectiu.

______

Iris Heitzinger

As a choreographer I am very much interested in collaborative practices. Therefore each project is fundamentally shaped and formed through the dialogue among the participants, which in the end probably becomes the constant in everything I make. The past years I have been very interested in the notion of empathy as an individual quality but also as a political one. My research revolves around how we make connections which actually allow us to partake in an experience rather than consuming it and as a consequence enable us to identify with the other and the collective.

______

Julian Barnett

I create performances that examine the social-political possibilities for transformation and empathy, through the lenses of theater, philosophy, science and musicology. Over the last few years, I have been busy exploring the intersections between the voice and body, language and movement, meaning and abstraction, form and content. I am fascinated by how these elements cultivate a tension between what is accessible and what is radical and for me, I am very excited by this unique hybrid. Lately I have been deeply fascinated with the notion of ontology, as an added layer of complexity, that amplifies the perceptions of devotion to the act of performance and performance making. I have always been interested in creating contexts that are aware of its predicament of being, somehow maneuvering though past, present and future to find meanings that were lost, but needed to be found.

______

Javiera Peón-Veiga

Mi trabajo coreográfico está asociado a explorar la potencialidad del cuerpo, sus márgenes perceptivos y de estados de conciencia, y a estudiar la corporalidad como un sistema en construcción, abierto, dinámico, múltiple, difuso, afectivo, relacional, poroso, que está transitando constantemente por zonas de ambigüedad, indefinición y resignificación. En el último tiempo me interesa indagar más y más en la relación entre las frecuencias sonoras y su efecto sobre la composición corporal y su experiencia perceptiva.